راهنمای انتخاب شیشه شیر کودک

Wednesday، ۲۹ Farvardin ۱۴۰۳

1. مواد سازنده

بطری ها می توانند از پلاستیک، سیلیکون، شیشه یا فولاد ضد زنگ ساخته شوند.

پلاستیک - مزایای بطری های پلاستیکی این است که سبک وزن هستند و در صورت افتادن نمی شکنند. نقطه ضعف آنها این است که با گذشت زمان خراب می شوند و باید به طور دوره ای تعویض شوند (علائم خرابی شامل خراش، ترک، نشتی، تغییر رنگ و بوی بد). اگر تصمیم دارید بطری های پلاستیکی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که آنها جدید هستند. بطری‌های پلاستیکی قدیمی‌تر ممکن است حاوی BPA (یا بیسفنول A) باشند - یک ماده بالقوه مضر که دیگر در محصولات کودک مجاز نیست.

در حالی که بطری های پلاستیکی جدید به طور کلی ایمن در نظر گرفته می شوند، شایان ذکر است که آکادمی اطفال آمریکا اخیراً بیانیه ای در مورد افزودنی های غذایی ارائه کرده است که سؤالاتی را در مورد مخلوط کردن پلاستیک و غذا (از جمله شیر خشک نوزادان و شیر مادر پمپاژ شده) ایجاد می کند.

سیلیکون - بطری های ساخته شده از سیلیکون مواد غذایی فاقد BPA، انعطاف پذیر و سبک وزن هستند. اگر رها شوند نه تنها نمی شکنند، بلکه احتمالاً جهش خواهند کرد!

شیشه - بطری های شیشه ای به طور طبیعی بدون BPA و بادوام هستند، اما سنگین و شکستنی هستند. برخی از بطری های شیشه ای دارای آستین های سیلیکونی برای محافظت در برابر شکستگی هستند.

فولاد ضد زنگ - بطری های فولادی ضد زنگ بدون BPA، سبک و بادوام هستند. اما به معنای واقعی کلمه، شما هزینه آن را خواهید پرداخت. آنها گرانترین قفسه هستند. نکته دیگری که باید در نظر داشت این است که بر خلاف سایر مواد بطری، نمی توانید از بیرون میزان مایع درون آنها را ببینید.

آسترهای پلاستیکی یکبار مصرف - اینها راحت هستند، اما گران هستند و فقط یک بار می توان از آنها استفاده کرد. برای استفاده، آنها را پر می‌کنید، در یک بطری اختصاصی می‌ریزید و در پایان غذا می‌ریزید.

2. اشکال بطری

به طور کلی، بطری ها به شکل های زیر هستند:

استاندارد - بلند و صاف، و به راحتی پر و تمیز می شود.

زاویه دار - در گردن خم می شود تا شیر در پایین جمع شود، که ممکن است از بلعیدن هوا توسط کودک شما جلوگیری کند. نکته منفی این است که ممکن است پر کردن و تمیز کردن آنها دست و پا گیرتر باشد.

پهن – برای نگه داشتن نوک سینه های پهن و کوتاه که شبیه سینه هستند طراحی شده است.

3. اندازه بطری

بطری ها معمولاً در اندازه های کوچک (حدود 4 اونس) و بزرگ (حدود 8 اونس) هستند. اندازه های کوچک در روزهای نوزادی مناسب است، زمانی که نوزادان حدود 2 تا 3 اونس در هر غذا می نوشند. اما نوزادان از بطری‌های کوچک به سرعت رشد می‌کنند، بنابراین در صورت تمایل می‌توانید با نادیده گرفتن آنها و استفاده از بطری‌های بزرگ از همان ابتدا در پول خود صرفه‌جویی کنید.