فواید بازی کودکان با عروسک

Saturday، ۲۵ Farvardin ۱۴۰۳

بازی را می توان به روش های مختلفی مشخص کرد، و در حالی که برخی از کودکان ترجیحات خود را دارند، بیشتر بازی ها تأثیرات مثبتی دارند. نتایج شامل موفقیت بهبود یافته در نقاط عطف رشد است، به ویژه زمانی که کودکان توانایی انتخاب نحوه و آنچه را که با آن بازی کنند را داشته باشند.

بازی تخیلی برای کودکان فواید زیادی دارد، به همین دلیل بهتر است از سنین پایین آن را تشویق کنید تا بعداً از مزایای آن بهره مند شوید. از آنجایی که بازی تخیلی برای کودکان در حال رشد بسیار حیاتی است، چه راهی بهتر از بازی با عروسک‌ها برای تشویق رشد آنها؟

اسباب‌بازی‌هایی مانند عروسک، کالسکه و ویلچر می‌توانند به جوانان کمک کنند تا مهارت‌های اجتماعی، عاطفی و کلامی (و بسیاری از مهارت‌های دیگر) را توسعه دهند و در عین حال به آن‌ها اجازه می‌دهند از تخیل خود استفاده کنند. وقتی صحبت از زمان بازی به میان می‌آید، آسمان واقعاً حد است. در زیر فقط برخی از مهارت‌هایی که کودکان از طریق بازی با عروسک‌ها به دست می‌آورند آورده شده است.

1-استقلال

بازی با عروسک ها می تواند راهی عالی برای ترغیب کودکان به تجربه موقعیت های روزمره و تمرین آنها باشد تا بتوانند مستقل تر شوند. به عنوان مثال، یک عروسک تعاملی ممکن است نیاز به تعویض، لباس پوشیدن و شستشو داشته باشد.

از طریق این اعمال، کودکان روش هایی را می آموزند که در آن بزرگسالان و کودکان بزرگتر از خود مراقبت می کنند. با تکرار این رفتارها کودکان مستقل تر می شوند.

عروسک تعاملی سوزی علاوه بر تمرین استقلال، به اقدامات انجام شده توسط کودک واکنش نشان می دهد. مانند:

وقتی سوزی را بعد از نشستن دراز می کشید، او به شما می گوید که خسته است، خروپف می کند و می خوابد.

دست های سوزی را تکان دهید تا او را وادار به خندیدن کنید.

کمر سوزی را سکته کنید تا آرام شود و بخوابد.

این می تواند به توسعه مهارت های اجتماعی، واکنشی و پرورشی آنها کمک کند.

2-خلاقیت

تشویق خلاقیت در میان کودکان از سنین پایین بسیار مهم است، زیرا بازی خلاق به رشد آنها کمک می کند. علاوه بر این، آن‌ها یاد می‌گیرند آنچه را که دوست دارند - خواندن، نوشتن، نقاشی - در اوایل کشف کنند و به آن‌ها احساسی از خود می‌دهد.

شکل دیگری از بازی خلاق، بازی است که شامل یک شی یا یک عروسک است. چیزی که کودک می تواند پرورش دهد، خواه این که چگونه انتخاب کند، می تواند راه های خلاقانه ای را برای تصور موقعیت از طریق بازی وانمودی که یکی از مهم ترین جنبه های رشد است به او بیاموزد.

3-تقویت مهارت گفتاری و زبان

از طریق بازی به تنهایی یا با دیگران، کودکان مهارت های زبانی خود را توسعه می دهند. نه فقط استاندارد "سلام، نام شما چیست؟"، قرار گرفتن در معرض محیط های بازی تخیلی نیز می تواند نشانه های اجتماعی اساسی را به کودکان بیاموزد. مثلا نوبت آنها کی می شود که صحبت کنند، چگونه حرف دیگران را قطع نکنند و غیره.