نقش بازی های گروهی در تربیت فرزندان

Sunday، ۱۰ Tir ۱۴۰۳

1-بالا بردن مهارت در کارهای تیمی

کار گروهی مجموعه‌ای از مهارت‌هاست که کودک در طول زندگی خود از آن‌ها استفاده می‌کند. این شامل برقراری ارتباط، کنار آمدن با دیگران، همکاری با یکدیگر برای رسیدن به یک هدف مشترک، قدردانی از عملکرد دیگران و یادگیری نحوه دریافت تحسین است. بازی های گروهی همه این چیزها را به بچه ها القا می کند در حالی که آنها با هم سرگرم هستند. اغلب کار در یک تیم مستلزم این است که برای رسیدن به هدف، نیازهای هم تیمی خود را مقدم بر نیازهای خود قرار دهید، بازی های گروهی به کودک اجازه می دهد تا فواید فداکاری خود را تجربه کند.

2-مهارت های اجتماعی را پرورش می دهد

بازی های گروهی روش خوبی برای آموزش مهارت های اجتماعی است. آنها در مورد نوبت گرفتن، استفاده از آداب و به اشتراک گذاری یاد می گیرند. کودکان اهمیت مهربان بودن را می آموزند و احساس می کنند دریافت محبت از دیگران چه احساسی دارد. تعاملات اجتماعی در بازی ها ساخته می شوند و به طور طبیعی رخ می دهند و منجر به یادگیری کودکان از طریق تجربه می شوند. بازی های گروهی این فرصت را برای یادگیری نحوه باخت با مهربانی فراهم می کند، که می تواند به همان اندازه مهم تلقی شود که برنده شدن.

3-بچه ها را به حرکت وا می دارد

بازی های گروهی اغلب فعال هستند و کودکان را از روی کاناپه بیرون می آورند. همانطور که حرکت می کنند و بازی می کنند، مهارت های حرکتی درشت و ظریف را توسعه می دهند. بیشتر بازی‌ها چالش‌های فیزیکی را ارائه می‌کنند که به کودکان مکان مناسبی برای استفاده از انرژی اضافی می‌دهد که نشستن و تمرکز در کلاس را برای آنها دشوار می‌کند. بازی‌های گروهی می‌توانند عشق مادام‌العمر به حرکت در کودک را القا کنند که به آنها کمک می‌کند تا در دوران نوجوانی و بزرگسالی سبک زندگی فعالی را ایجاد کنند.

4- بالا بردن روابط دوستانه

انسان ها برای همنشینی آفریده شده اند. بازی با گروهی از همسالان فرصت هایی را برای کودکان ایجاد می کند تا با هم بخندند. آنها تجربیات مشترکی را به کودکان می دهند که پیوندهایی را تقویت می کند که به راحتی به دوستی تبدیل می شود. حضور در یک تیم به آنها اجازه می دهد تا قدرت رفاقت را کشف کنند و این واقعیت را تقویت می کند که ما با هم بهتر هستیم.

5- بالا بردن تمرکز کودکان

یکی از مزایای بازی های گروهی این است که چگونه ذهن کودک را تحریک می کند و توانایی تمرکز او را تقویت می کند. بازی با دوستان توجه آنها را به خود جلب می کند و به آنها اجازه می دهد تا به طور موقت ذهن خود را از مسئولیت های مدرسه، میزان احساس خستگی یا سایر نگرانی ها منحرف کنند. توانایی ساکت کردن حواس‌پرتی‌ها و تمرکز بر لحظه، مهارت مهمی است که به موفقیت آن‌ها در بسیاری از زمینه‌های زندگی کمک می‌کند.